כשהלקוחות עושים לנו בית ספר

בבוקר, בין תיזוז אחד למשנהו. בין כוס שוקו לחצאית ששכחה להתכבס, בת השמונה לימדה אותי את השיעור של הלייף.

ובכלל אם אהיה כנה עם עצמי, הבחורה הזו שמספר שנותיה לא עולה על מספר קני המנורה, מעבירה אותי סדרת שיעורים מאלפים.

שלא תטעו לרגע, רק בשוך הסצנה והחיבוקים של אחרי, אני מתפנה לחשוב מה למדתי ואיך מיישמים את זה עם הלקוחות.

קחו לדוגמא את הבוקר האפור והמגושם הזה על הקולב עמדו הכן כמה מעילים להוד מעלתה, בצבעים מדליקים ואופנתיים, ואז החלו הסצנות מול המראה.
והשעה, כמו אשה יקית מעצבנת מראה על שבע וחמישים דקות!!!!

"אמא, זה משמין אותי"

"איכס, מה זה הצבע הזה, אינסיכוי בעולם שאלבש את זה"

וגם האיום לא אחר להגיע "לא לוקחת מעיל בכלללל"

אפשר לדון כאן על ההיבט החינוכי שעות ואיך מתמודדים עם ילדה שכלום לא טוב לה, אבל לא לשם כך התכנסנו. באנו לדבר על העולם הזה שהגברת הקטנה שלי מייצגת…

עולם שלם של האנשים הלא מרוצים, שאנחנו נתקלים בהם בלי סוף והמון פעמים הם גם הלקוחות שלך ושלי המאפיינים של הסקטור הזה שווים, וכמה שנתאמץ ונציע ונזיע וניתן מעצמינו האנשים לא יהיו מרוצים. ועוד יותר מכך, מחמאה מבחינתם- זה איזה המהום לא ברור שמביע משהו בין "אוקיי, הפעם שיחקת אותה" לבין "לא כל פעם יהיה לך כזה קרדיט…"

יש המון סוגי לקוחות אבל הם ה'לא מרוצים' שיכים לסוג המתיש. כמה שתנסו להיות יצירתיים איתם תקבלו מבט כזה של "חמודה, אל תנסי, אין לך את זה, ואני לעולם לא אסלח לך".

אז בכלל האם יש דרך להתמודד עם זה?

קודם כל- תרגעו. בארור שיש דרך, כי ברגע שנזהה את זה מראש הדברים יהיו הרבה יותר קלים כי נדע איך לתת להם תחושה שהם שולטים על המצב והם בוחרים ובסוף הם לוקחים אחריות מלאה, כך שאם הם לא יהיו מרוצים זה יהיה מעצמם ולא ממנו.

וכמו כל דבר שאנחנו יודעים ומזהים לפני- זה לא מתיש אותנו ולא מפריע לנו, כי אנחנו מייד יודעים לזהות. הנה הוא בקטגוריה הזו, והוא שייך לזו.

ואנחנו שולפים בהתאמה את הטקטיקות להתמודדות עם זה.. באופן כללי כל כך חשוב כבעלי עסקים לרכוש מיומנויות תקשורת. ככל שתדעו יותר ותזהו את אופי הלקוח שלכם, חייכם יהיו מאושרים יותר ושערותיכם הלבנות יפחתו.(או הקרחת תחכה כמה שנים)

כי (כמעט) כלום לא יפתיע אתכם. תהיו ערוכים למצבים וכל פעם תוציאו את הערכה המתאימה.

יש?

מעולה, לפחות יש הסכמה ואנחנו מוכנים לכל אתגר שיהיה לנו מול לקוחות.

ולאלה שאוהבים סיכומים אהיה נחמדה ואתן כמה נקודות:

1. יש לנו מלא סוגי לקוחות והחכמה להסתדר עם כולם.

2. למידה ופיתוח מיומנויות תקשורת תעזור לנו בהתמודדות מול לקוחות.

3. ידיעת הדברים מראש היא 80 אחוז מהפתרון.

4. אתגר הלקוחות הוא אתגר שכולם מתמודדים איתו ומי שלא מתרגש צולח את האתגר וכובש את הפסגה.

רוני רביץ

אתי קצבורג - יועצת עסקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים להצטרף לניוזלטר שלנו?

עוד מאמרים שאולי יעניינו אתכם

מעניין?

הרשמו לניוזלטר השבועי שלנו